Volkswagen T5 multivan 2,5 tdi 6 biegów automatyczna skrzyni

Volkswagen T5 multivan 2,5 tdi 6 biegów automatyczna skrzyni

Postprzez Stefansson » Pn cze 23, 2014 11:05 pm

Witam serdecznie. Od roku jestem posiadaczem vw t5 z 2005r. Nigdy nim nie jeździłem bo na początek spaliła się instalacja elektryczna rok szukałem i już założona ,,nowa,, silnik pracuje cacy, skrzynia super fajnie do momentu aż olej w skrzyni nie zagrzeje się do 80 stopni powyżej 80 st. przy zmianie biegów długo ,,myśli,, a jak się zdecyduje to szarpie myślę ze na początek pasowało by wymienić olej (skrzynoa 09K). W skrzyni nie ma żadnych błędów temperatura ATF-u wzięta z urządzenia diagnostycznego.
Jaka jest normalna i max. temperatura oleju-ATF-u w trakcie jazdy latem?
Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni jeśli pod spodem jest tylko korek spustowy (bez dodatkowej śrubki) Czy po prostu go wykręcić na włączonym silniku?
i jeśli delikatnie kapie to jest cacy. W jakiej pozycji ma być lewarek na ,,P,, czy ,,N,,.
Sterownik skrzyni jest zakodowany kodem ,,0,, i tu coś mi nie pasuje bo tak na logikę to zero nie jest zadnym kodem. Nie bardzo wiem z kad mam wziasc prawidłowy kod. Dzwoniłem do przedstawiciela Volkswagena w Göteborgu (mieszkam w Szweji) Ale oni ,,nie maja dostępu do takich informacji,,
prawda jest taka: ze nie wiedza gdzie to maja. Vin mojego paścia WV2ZZZ7HZ5H040393.
Nie warto zabierać swojej wiedzy 2m pod ziemie, lepiej żeby ktoś kiedyś dobrze cie wspomniał.
Stefansson
 
Posty: 2
Dołączył(a): N cze 22, 2014 12:27 pm

Re: Volkswagen T5 multivan 2,5 tdi 6 biegów automatyczna skr

Postprzez Stefansson » Wt lip 01, 2014 11:06 pm

Minęło troszku czasu i nikt nic nie pisze, Wiec z innej beczki:
W wv T5 2,5 2005r sześcio biegowy automat. Skrzynia zanim osiągnie temperaturę ok.85-90 st.C
działa fantastycznie miękko i płynnie. Powyżej 90 st. C szarpie przy redukowaniu na niższy bieg. Temperatura odczytana z auto-com z opcji: dane czasu rzeczywistego.
Temperatura mierzona termometrem IR jest o 10 stopni niższa mierzyłem tem. miski olejowej, przewodu wychodzącego i wchodzącego do chłodnicy ATF. Gdy wymieniałem olej miałem temperaturę 45 st. na auto-comie zmierzyłem tez termometrem wyciekający olej i miał temp. 35st. Tak ze czujnik temperatury przekłamuje o 10 st. temperaturę. Myślę ze 10 st to nie wiele i raczej nie powinno mieć znaczenia.
Do skrzyni wlany Mobil ATF 3309.
Na trasie wszystko jest super ale w korkach jest tragedia wrzucam na N przy każdym zatrzymaniu żeby nie przegrzać Atf-u.
Gdzie szukać przyczyny tego szarpania..
Nie warto zabierać swojej wiedzy 2m pod ziemie, lepiej żeby ktoś kiedyś dobrze cie wspomniał.
Stefansson
 
Posty: 2
Dołączył(a): N cze 22, 2014 12:27 pm


Powrót do Problemy z automatyczną skrzynią biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości